کودکانه های گلسا

وبلاگ گلسا ثابت

کودکانه های گلسا

وبلاگ گلسا ثابت

4 پرسش اساسی درباره آموزش موسیقی به کودکان

تابستان که می‌شود بعضی ها تصمیم می‌گیرند جهت استفاده بهینه از اوقات فراغت، فرزندانشان را به انواع و اقسام کلاس‌ها، از جمله کلاس موسیقی بفرستند،  اما آیا بچه‌ها هم دوست دارند موسیقی‌دان باشند؟ حالا هم که سه ماه طلائی تابستان فرارسیده و بهترین فرصت برای فرستادن بچه‌ها به انواع و اقسام کلاس‌ها پیش آمده، خیلی ها فرزندشان را در یک کلاس موسیقی ثبت نام می‌کنند به این امید که اول مهر یک نوازنده همه فن حریف تحویل بگیرند.


در ادامه، سوال‌های مهمی را که ممکن است برای در مورد آموزش موسیقی به کودکان در ذهن هر پدر یا مادری ایجاد شود و جواب‌هایی را که به موسیقی‌دان شدن فرزندتان کمک می‌کند، می‌خوانید. ادامه مطلب ...

علوم -بخش مخلوط ها

مخلوط ماده های جامد با یکدیگر

 

چطور مخلوط ماده های جامد با یکدیگر پدید می آید؟

 

هرگاه چند چیز / ماده جامد با یکدیگر در هم شوند، بطوری که:

۱ – ویژگی های خود را نگه دارند

۲ – بتوان آنها را دو باره از یکدیگر جدا کرد

آنها را مخلوط ماده های جامد با یکدیگر می گویند.

 

آزمایش و تجربه:

 

چیزهای مورد نیاز آزمایش:

 

۱ – مقداری شکر

۲ – مقداری گرد یا بُراده آهن

۳ – ذره بین

۴ – یک آهنربا

 

روش آزمایش:

 

نخست گرد آهن با شکر مخلوط شود و زیر ذره بین قرار داده شود. مشاهده می گردد که دانه های شکر و ذره های براده آهن بخوبی دیده می شوند، بطوری که هیچ گونه دگرگونی در آنها پدید نیامده است و ویژگی های خود را نگه داشته ند.

 

 

سپس با نزدیک کردن آهنربا به مخلوط، مشاهده می شود که ذره های براده آهن جذب آهنربا شده و شکر باقی می ماند.

پس: درهم شدن چند چیز سخت / ماده جامد، بطوری که ویژگی های خود را نگه دارند و بتوانند از هم جدا شوند، مخلوط چند ماده جامد با یکدیگر می باشد.

ادامه مطلب ...

علوم دبستان

مهره داران

Vertebrates

 

 مهره داران به چند گروه تقسیم می شوند؟

 

 

می دانیم که همه مهره داران دارای ستون مهره یا استخوانبندی هستند و از این نظر بهم شبیه هستند. اما فرق هایی نیز با هم دارند که سبب شده است ، آنها را به گروه های کوچکتری طبقه بندی کنند.

 

بطور کلی مهره داران را به پنج گروه تقسیم می کنند:

1 – پرندگان

2 – پستانداران

3 – خزندگان

4 – دوزیستان

5 – ماهیان

ادامه مطلب ...

دانستنیهای بدن انسان

•    بدن موجودات زنده از سلول تشکیل شده است . ساده ترین موجود زنده تنها از یک سلول تشکیل شده است . اما بدن انسان شامل میلیونها سلول است . هر قسمت از بدن سلولهای خالی دارد ، مانند سلولهای استخوانی ، سلولهای مغزی ، سلولهای خونی و غیره . کوچکترین سلولها ، گلبولهای قرمز و بزرگترین سلولها ، سلولهای عصبی اند . طول گلبولهای قرمز کمتر از ۰/۰۰۰۶ سانتی متر است . سلولهای عصبی حتی ممکن است ، تا  ۹۰ سانتی متر طول داشته باشند ، اما بسیار باریکند .

ادامه مطلب ...

ضرب المثل ها

آبها که از آسیاب افتاد:

توضیح:

در بعضی روستاها، آسیاب‌ها به وسیله نیروی آب به حرکت در می‌آیند؛ به این صورت که آسیاب در مسیر جریان آب قرار داده می‌شود و توسط انرژی آب، چرخ آسیاب نیز به حرکت در می‌آید. با قطع شدن جریان آب، سنگ آسیا بی‌حرکت می‌شود و در نتیجه آسیاب از کار می‌افتد.

کاربرد:

وقتی بخواهیم بگوییم صبر کن تا هیاهو و جنجالی که به دنبال حادثه‌ای پیش آمده فرو بنشیند یا از یاد برود، از این ضرب‌المثل استفاده می‌کنیم.

مشابه:

شتر مرد و حاجی خلاص.

برگرفته از کتاب: فوت کوزه گری

نوشته: مصطفی رحماندوست

ادامه مطلب ...